Verkiezingen gemeenteraad 2018

Beste Tielenaren,

Het gaat Tiel de afgelopen jaren verrassend voor de wind. Lokale ondernemers hebben weer werk en vele bedrijven vestigen zich in Medel. Het bejubelde succes is mooi en stelt ons in staat de stad verder te verbeteren. Toch beneemt het succes ook het zicht op de schaduwkanten. De ongelijkheid neemt toe. Er is een grote groep die niet of nauwelijks kan meedoen. Het opleidingsniveau van ouders bepaalt grotendeels met welk schooladvies een kind naar het middelbaar onderwijs gaat. ‘Rijke’ ouders hebben geld voor bijles. Starters en mensen met een kleine portemonnee vinden steeds moeilijker een plek. Er is een prachtig gebouw voor kunst en cultuur in de stad, maar muziekles is niet voor iedereen betaalbaar. En de broodnodige vergroening gaat met een slakkengang, terwijl er reuzenstappen gezet moeten worden richting een energieneutraal Tiel in 2030.

21 maart 2018

21 maart 2018 is het aan de kiezer. Wij gaan voor buurten met meer groen en waar de fietser en voetganger voorrang heeft. Waar we investeren in de leerling en niet alleen in het schoolgebouw. Door te gaan voor gelijke kansen in het onderwijs. Waarin we investeren in genoeg stageplekken en goed onderwijs en niet zomaar geld verspillen aan stenen. Voor een stad van én voor iedereen. Een stad waarin iedereen zichzelf kan zijn en waar je fijn kan wonen. Een schone stad zonder zwerfafval. Met een eerlijke verdeling van (sociale) huurwoningen en waar we écht werk maken van duurzaamheid. Een stad waar iedereen zorg op maat krijgt. De gemeente kan niet iedereen genezen, maar moet er wel voor iedereen zijn als het nodig is. Voor een stad waar iedereen profiteert van kunst en cultuur, ongeacht uit welk gezin je komt. Voor een stad waar mensen worden geholpen uit hun soms uitzichtloze situatie. Waar vrijwilligers en hun initiatieven worden beloond en écht de ruimte krijgen. Kies voor verandering. Kies voor de beweging van GroenLinks.

Kandidaten

GroenLinks Tiel beschikt over een sterke kandidatenlijst. Niet alleen vanwege de kwaliteit, maar ook de diversiteit. Op de lijst staan kandidaten die al jaren werk maken van hun eigen buurt. Een mix van ervaren krachten (Ünal Sözen, Rolvo Manuhutu, Cees Anker, Patrick Schoots), jong talent (Maureen Klijn) én expertise (Kaja Sariwating / onderwijs, Lucien Aspeling / duurzaamheid). Vrijwel alle buurten én Kerk-Avezaath zijn vertegenwoordigd. Een lijst waarbij de diversiteit ervan af spat. Meer achtergrond over de kandidaten en hun drijfveren lees je hier.

Hulp bij het stemmen

Het verkiezingsprogramma van GroenLinks Tiel is als PDF te downloaden. Daarnaast zijn de standpunten digitaal terug te lezen. Zie hiervoor het blok met speerpunten rechts op deze pagina. Veel mensen gebruiken een kieswijzer als hulpmiddel. GroenLinks heeft hieraan meegewerkt. De kieswijzer voor de gemeente Tiel vind je hier.

Speerpunten op papier

Toch liever de speerpunten van GroenLinks Tiel op papier ontvangen? Dat kan! Bel dan even naar 06-22063835. Dan komen we graag een papieren flyer brengen. Whatsappen mag natuurlijk ook!